Čo ďalšie môže mať vplyv na výber elektroinštalácie a ťažného zariadenia?

Pred montážou ťažného zariadenia je kľúčová dôkladná kontrola niekoľkých faktorov. Tým sa dá predísť potenciálnym problémom a zaistiť bezpečnú a úspešnú inštaláciu.

POHON VŠETKÝCH KOLIES

Ak plánujete používať vozidlo s pohonom všetkých kolies na ťahanie prívesu alebo iného nákladu, je dôležité vybrať správne ťažné zariadenie, ktoré je kompatibilné s funkciou pohonu všetkých kolies. Pred inštaláciou ťažného zariadenia sa uistite, že spĺňa všetky príslušné bezpečnostné predpisy. To zahŕňa aj povinnosť používať príslušné signalizačné svetlá a zrkadlá pre ťahané náklady.

FACELIFTOVÉ VERZIE ÁUT

Faceliftová verzia prináša zmeny nielen vo vzhľade vozidla. Modely pred a po facelifte môžu mať rozdielne konektory vedúce k svetlám, inú softvérovú verziu atď. Môže byť tiež iný zadný nárazník alebo iné umiestnenie výfuku, čo môže vyžadovať iné ťažné zariadenie a elektroinštaláciu ako pôvodná verzia vozidla.

N-LINE, GT-LINE, SCOUT, M PAKET, AMG, ALLROAD, ALLTRACK VERZIE

Elektroinštalácia:
Niektoré verzie vozidiel môžu mať pokročilejšie elektronické systémy ako asistenčné alebo kamerové systémy. Pri inštalácii ťažného zariadenia je nutné skontrolovať kompatibilitu elektroinštalácie s týmito systémami.

Ťažné zariadenie:
Športové verzie vozidla (AMG) majú špecifické požiadavky na ťažné zariadenie s ohľadom na výkon a dynamiku vozidla. Terénne verzie vozidiel (SCOUT, ALLROAD, ALLTRACK) môžu mať špeciálne ťažné zariadenia, ktoré sú navrhnuté tak, aby boli odolnejšie v náročných podmienkach terénu a umožňovali ťahanie väčších nákladov. Verzie vozidiel s väčšou výkonovou verziou (M PAKET) vyžadujú robustnejšie ťažné zariadenie, ktoré je schopné zvládnuť vyššiu ťahovú silu. Niektoré verzie majú iné oplastovanie, čo vyžaduje iný druh ťažného zariadenia ako klasická verzia.

ZVÝŠENIE ALEBO ZNÍŽENIE PODVOZKU

Zvýšenie podvozku:
Pri zvýšení podvozku nie je stred gule ťažného zariadenia v požadovanej norme stanovenej výrobcom. Zvýšenie podvozku môže ovplyvniť stabilitu a manipulovateľnosť vozidla, najmä pri ťahaní nákladu. Je dôležité zvážiť, či zvýšenie podvozku nepoškodí bezpečnostné aspekty vozidla, ako je stabilita pri jazde a brzdení.

Zníženie podvozku:
Zníženie podvozku vedie k zníženiu výškového postavenia vozidla, čo ovplyvňuje priechodnosť terénom. Niektoré typy ťažných zariadení sú navrhnuté pre špecifické výškové postavenie áut. Ak bol podvozok vozidla znížený, je nutné vybrať ťažné zariadenie, ktoré je kompatibilné s výškou vozidla, aby nedošlo k problémom s montážou alebo funkcionalitou.

PARKOVACIE, JAZDNÉ A BRZDOVÉ ASISTENTI

Pokiaľ vozidlo disponuje jazdnými asistentmi a parkovacími senzormi, je vyžadované naprogramovanie elektroinštalácie vozidla po montáži ťažného zariadenia. Pri inštalácii parkovacích alebo jazdných asistentov je nutné kalibrovať senzory a kamery umiestnené na vozidle.

Brzdoví asistenti môžu byť citliví na zmeny hmotnosti. Niektoré systémy brzdových asistentov sú navrhnuté tak, aby sa automaticky prispôsobili hmotnosti vozidla a zaťaženiu, pretože pridanie ťažného zariadenia mení hmotnosť a aerodynamiku vozidla.

PODKOP KUFRA – BEZKONTAKTNÉ OTVÁRANIE KUFRA

Keď je vozidlo s funkciou podkopu kufra (virtuálny pedál) vybavené ťažným zariadením, je potrebné zvážiť jeho umiestnenie. Pre správnu funkciu bezkontaktného otvárania je potrebné správne vykonať úpravu elektroinštalácie.
Majitelia áut s podkopom kufra, ktorí uvažujú o inštalácii ťažného zariadenia, majú niekoľko možností v závislosti od typu svojho vozidla:

  • Zachovanie senzora na pôvodnom mieste – Výrobca vozidla predpokladá možnosť montáže ťažného zariadenia, a preto senzor po montáži ťažného zostáva na svojom mieste – senzor bude fungovať rovnako ako pred inštaláciou ťažného zariadenia.
  • Premiestnenie senzora – V tomto variante sa senzor podkopu premiestni na iné miesto , ktoré nie je ovplyvnené montážou ťažného zariadenia.
  • Trvalá deaktivácia senzora – Na žiadosť majiteľa môže byť senzor podkopu trvale deaktivovaný.