Kódovanie riadiacej jednotky (originálna elektroinštalácia CAN)
Automobily sú stále častejšie vybavované zložitými elektronickými systémami a výber elektroinštalácie vyžaduje značné vedomosti. Elektroinštalácia prepája svetelné okruhy vozidla a prívesu. Na vozidle je zakončená zásuvkou.
Prečo je nutné niektoré z vozidiel ešte po montáži kódovať?
Každý automobil má minimálně jednu řídicí jednotku, která vyhodnocuje a zpracovává příchozí signály z nejrůznějších míst vozidla (včetně zásuvky tažného zařízení).
V prípade typovej „originálnej“ elektroinštalácie je potrebné tieto jednotky správne nakódovať, aby sa pre prevádzku s ťažným zariadením upravilo ich nastavenie a zaistila sa bezchybná spolupráca vozidla a elektroinštalácie prívesu.
Nakódovanie vozidla nielenže zaistí bezchybnú funkciu elektroinštalácie vleku, ale tiež umožní aktiváciu dodatočných funkcií, ktoré boli doposiaľ skryté a neaktívne:
-
odpojenie parkovacích senzorov
-
odpojenie hmlového svetla
-
zobrazenie pripojeného prívesu na displeji vozidla
-
kalibráciu ESP (stabilizácia vozidla)
-
kalibráciu TSA (stabilizácia prívesu)
-
upravenie funkcie „dištancie“ ACC (adaptívny tempomat)
Ako kódovanie prebieha?
Po montáži ťažného zariadenia a elektroinštalácie (ak ju vozidlo vyžaduje) sa vykonáva pomocou špeciálnej diagnostickej jednotky (napr. „WESTFALIA“ ), ktorá nadviaže komunikáciu s jednotkami vozidla a prostredníctvom svojho rozhrania ich konfiguruje.
Výsledkom je fungujúce vozidlo bez akýchkoľvek chybových hlásení.
Ako spoznám, či sa moje auto musí kódovať alebo nie?
Toto laik spravidla nespozná. V našich montážnych strediskách však máme skúsených odborníkov, ktorí svojej práci rozumejú, a tak sa nemusíte ničoho obávať
Na základe našej spoločnej komunikácie vám odporučíme najvhodnejší zväzok a prakticky ihneď vieme, čo bude takáto inštalácia obsahovať, a to vrátane informácie o prípadnom kódovaní vozidla.