Kódovanie riadiacej jednotky (originálna elektroinštalácia CAN)

Automobily sú stále častejšie vybavované zložitými elektronickými systémami a výber elektroinštalácie vyžaduje značné vedomosti. Elektroinštalácia prepája svetelné okruhy vozidla a prívesu. Na vozidle je zakončená zásuvkou.

Prečo je nutné niektoré z vozidiel ešte po montáži kódovať?

Každý automobil má minimálně jednu řídicí jednotku, která vyhodnocuje a zpracovává příchozí signály z nejrůznějších míst vozidla (včetně zásuvky tažného zařízení).

V prípade typovej „originálnej“ elektroinštalácie je potrebné tieto jednotky správne nakódovať, aby sa pre prevádzku s ťažným zariadením upravilo ich nastavenie a zaistila sa bezchybná spolupráca vozidla a elektroinštalácie prívesu.

Nakódovanie vozidla nielenže zaistí bezchybnú funkciu elektroinštalácie vleku, ale tiež umožní aktiváciu dodatočných funkcií, ktoré boli doposiaľ skryté a neaktívne:

 

ikony

  • odpojenie parkovacích senzorov
  • odpojenie hmlového svetla
  • zobrazenie pripojeného prívesu na displeji vozidla
  • kalibráciu ESP (stabilizácia vozidla)
  • kalibráciu TSA (stabilizácia prívesu)
  • upravenie funkcie „dištancie“ ACC (adaptívny tempomat)

 

Ako kódovanie prebieha?

Po montáži ťažného zariadenia a elektroinštalácie (ak ju vozidlo vyžaduje) sa vykonáva pomocou špeciálnej diagnostickej jednotky (napr. „WESTFALIA“ ), ktorá nadviaže komunikáciu s jednotkami vozidla a prostredníctvom svojho rozhrania ich konfiguruje.

Výsledkom je fungujúce vozidlo bez akýchkoľvek chybových hlásení.

towpoint-kodovacka

 

Ako spoznám, či sa moje auto musí kódovať alebo nie?

Toto laik spravidla nespozná. V našich montážnych strediskách však máme skúsených odborníkov, ktorí svojej práci rozumejú, a tak sa nemusíte ničoho obávať

Na základe našej spoločnej komunikácie vám odporučíme najvhodnejší zväzok a prakticky ihneď vieme, čo bude takáto inštalácia obsahovať, a to vrátane informácie o prípadnom kódovaní vozidla.